Monday 24 January 2011

Clouds Lovers


Hand carved rubber stamps for clouds lovers

- Qui aimes-tu le mieux, homme énigmatique, dis ? Ton père, ta mère, ta soeur ou ton frère ?
- Je n'ai ni père, ni mère, ni soeur, ni frère.
- Tes amis ?
- Vous vous servez là d’une parole dont le sens m'est restée jusqu'à ce jour inconnu.
- Ta patrie ?
- J'ignore sous quelle latitude elle est située.
- La beauté ?
- Je l’aimerais volontiers, déesse et immortelle.
- L’or ?
- Je le hais comme vous haïssez Dieu.
- Eh ! qu'aimes-tu donc, extraordinaire étranger ?
- J'aime les nuages... les nuages qui passent... là-bas... là-bas... les merveilleux nuages !

Charles Baudelaire, "L'étranger", dans Le Spleen de Paris, 1869


- Tell me, enigmatic man, whom do you love the best? Your father, or your mother, or your sister, or your brother?
- I have neither father, nor mother, nor sister, nor brother.
- Your friends?
- You are using a word whose meaning remains unknown to me to this very day.
- Your country?
- I do not know under what latitude it lies.
- Beauty?
- I would love her gladly, goddess and immortal.
- Gold?
- I hate it as much as you hate God.
- Well then! What do you love, extraordinary stranger?
- I love the clouds ... the passing clouds ... over there ... over there ... the marvelous clouds!

Charles Baudelaire, "The Stranger", in Le Spleen de Paris, 1869

Hand carved rubber stamps for clouds lovers Hand carved rubber stamps for clouds lovers
Hand carved rubber stamps for clouds lovers Hand carved rubber stamps for clouds lovers


And these hand carved rubber stamps are purpose made for all clouds lovers... check them out on my etsy!


1 commenti:

lauren carney on 25 January 2011 at 15:06 said...

oh my,
your blog is looking a bit fabulous!
keep up the fancy work fox friend!
thanks for ze inspiration ! <3

Blog Widget by LinkWithin